Dupa turneul din Canada – II

A doua parte a jurnalului canadian surprinde câteva din experienţele de dincolo de scenă, de dincolo de “textul” scris sau încă nescris pe care îl propune Teatrul Spiritual. Din chiar această intersecţie cu realitatea, din observarea realităţii înconjurătoare ne inspirăm. Şi-atunci, e musai să avem ochi de văzut.

Dacă interviul realizat de Escu TV  (îl puteţi urmări dacă accesaţi linkul inserat) a încercat să aducă oarece lămuriri despre Teatrul Spiritual aflat pentru prima oară în “auzul” românilor din Canada, cred că nici pentru românii din România nu este prea clară denumirea şi sensul acestui teatru. Am putea înşira “obiectele de activitate” pe care le-am înscris în statutul Asociaţiei Teatrul Spiritual, şi, de ce nu, poate că le voi menţiona şi pe acestea la un moment dat, măcar pentru aceia dintre cititorii acestui blog care îşi vor dori să ne sprijine financiar. Orice 2% din impozitul oricum plătit la stat contează pentru noi.

Observăm şi prezentăm ceea ce este în rezonanţă cu propria paradigmă, astfel că niciodată nu va fi posibil să cuprindem (într-o încercare de definire) ceva ce s-a născut din iubirea pentru oameni. Până la urmă, orice răspunsuri am da, nimic nu este mai presus de înţelegerea sau experienţa directă a publicului, a fiecărui spectator în parte. Cred că mai degrabă pot afirma  ce nu este Teatrul Spiritual:

  • nu este un fenomen mistic, nici ritualic;
  • nu este nici esoteric, nici exoteric;
  • nu este nici religios;
  • nu este doar o companie de teatru;
  • nu este o clădire (încă! 😉 );
  • nu este doar o idee;
  • nu este… altceva decât un dar pentru oameni!

N-am reuşit să definesc, chiar dacă am afirmat de mai multe ori că este ca un creuzet alchimic, un spaţiu al transformării în sensul unei evoluţii spirituale personale, care se reflectă atât în viaţa celor implicaţi în procesul creaţiei teatrale, cât şi in viaţa spectatorilor. Ei, atunci ce-nseamnă evoluţie spirituală?… ar putea întreba oricine! Chiar şi eu mă întreb dacă se poate defini altfel decât … o întoarcere la sinele natural, o reîntâlnire cu sinele de care părem desprinşi, separaţi şi artificial menţinuţi în opoziţie, luptându-ne să ne înţelegem viaţa, alergând după fericire. Cred că spiritual înseamnă mai degrabă întreg. Un întreg al iubirii ce suntem, o manisfestare conştientă a iubirii cu fiecare respiraţie a vieţii. Spiritul, conştienţa, înţelepciunea, puterea creaţiei, toate acestea se regăsesc  în materia ce ne pare densă, deşi esenţa tuturor lucrurilor este iubire, iubirea care se exprimă pe sine, care se manifestă etern.

“Schimbarea este singurul lucru cert” şi observăm asta în realitatea înconjurătoare trăind şi binele şi răul, şi plăcutul şi neplăcutul uneori într-un ritm ameţitor al alternării celor două principii specifice lumii duale. O schimbare s-a produs şi pentru noi odată cu acest mini turneu în Canada. Poate apele Cascadei Niagara ne-au învăţat ceva despre puritate, despre putere şi forţă, despre culoare…

IMG-20160315-WA0072

Foto: Daniel Bucur

20160314_171025

Foto: Daniel Bucur

20160314_171801

Foto: Daniel Bucur

20160314_151853

Foto: Daniel Bucur

20160314_151904

Foto: Daniel Bucur

Am vizitat Niagara după spectacolul din Toronto, un spectacol foarte bun, aş zice eu, dorindu-mi să mă vindec de un perfecţionism inhibitor. După spectacol, am avut ocazia să văd chipurile şi reacţiile mai multor spectatori şi asta mi-a fost dovada necesară şi suficientă.

În cele câteva zile pe care le-am avut la dispoziţie între  întoarcerea din Canada şi plecarea mea în vacanţă, am organizat în mare viteză şi un casting pentru următoarea piesă: “Mes”. Nu cred că “Mes” va putea ajunge în Canada fără de sponsori. Poate că nici nu îi este în destin această călătorie, dar acest text, compus în colaborare cu Andrei Roşu, era scris deja şi era prezent în mintea noastră acolo, pe malul Niagarei. Puterea apei şi mai ales culoarea specială pe care o avea în ziua aceea (14 martie) au fost, cel puţin pentru mine, un model pentru ceea ce urmează a deveni “Mes”!

Încă o dată mulţumesc TUTUROR celor care au făcut posibile şi frumoase aceste “zile canadiene” pentru Teatrul Spiritual!

Daniela Marin

IMG-20160315-WA0026

Foto: Daniela Marin

IMG-20160315-WA0031

Foto: Daniela Marin

DSC06005

Foto: Daniela Marin

 

 

 

 

2 thoughts on “Dupa turneul din Canada – II

  1. Pingback: Dupa turneul din Canada – II | blogul lui gyuri

Leave a Reply

